// Logo & huisstijl

Een sprekend logo, de basis voor een herkenbaar merk

Het logo is de meest herkenbare merkidentificatie. Zo herkent 75% van de mensen een merk aan het logo.

Logo

Wist je dat 60% van de consumenten merken met vreemde, onaantrekkelijke of verouderde logo’s vermijden, ongeacht of ze goede recensies hebben gekregen. Een uniek en doordacht logo is dus ‘key’ om een goede eerste band te creëren met je ideale klant. Het kan jouw potentiële klant converteren en overtuigen tot aankoop.

Opbouw van een logo

Huisstijl

Een huisstijl is veel meer dan alleen een tof en goed opgebouwd logo, het is de verzameling van alles wat jouw bedrijf ‘jouw bedrijf’ maakt. Dit gaat dus van logo, typefaces, kleurpallet, tot tone-of-voice of nog fotografiegebruik.

Digitaal

Een goed logo is vectorieel opgebouwd en wordt in verschillende bestandsformaten geëxporteerd zoals .jpg, .png of nog .eps. Op die manier kan je zonder zorgen je logo bijvoorbeeld laten borduren op kledij of jouw auto laten beletteren.

Geschikt voor socials

Idealiter bestaat jouw logo in verschillende varianten. Zo heb je een primair logo, wat je het meeste zal gebruiken, maar beschik je ook over een favicon voor je website of nog een secundair logo voor je social mediakanalen.

Rebranding

Een logo en huisstijl gaat gemiddeld 10 jaar mee wanneer deze door een professional is gemaakt. Net zoals de maatschappij evolueert, is het belangrijk dat jouw bedrijf meegaat met zijn tijd en dat je dus af en toe investeert in een opfrissing van jouw merk.