Wist je dat 60% van de consumenten merken met vreemde, onaantrekkelijke of verouderde logo’s vermijden, ongeacht of ze goede recensies hebben gekregen. Een uniek en doordacht logo is dus ‘key’ om een goede eerste band te creëren met je ideale klant. Het kan jouw potentiële klant converteren en overtuigen tot aankoop.
Een huisstijl is veel meer dan alleen een tof en goed opgebouwd logo, het is de verzameling van alles wat jouw bedrijf ‘jouw bedrijf’ maakt. Dit gaat dus van logo, typefaces, kleurpallet, tot tone-of-voice of nog fotografiegebruik.
Een goed logo is vectorieel opgebouwd en wordt in verschillende bestandsformaten geëxporteerd zoals .jpg, .png of nog .eps. Op die manier kan je zonder zorgen je logo bijvoorbeeld laten borduren op kledij of jouw auto laten beletteren.
Idealiter bestaat jouw logo in verschillende varianten. Zo heb je een primair logo, wat je het meeste zal gebruiken, maar beschik je ook over een favicon voor je website of nog een secundair logo voor je social mediakanalen.
Een logo en huisstijl gaat gemiddeld 10 jaar mee wanneer deze door een professional is gemaakt. Net zoals de maatschappij evolueert, is het belangrijk dat jouw bedrijf meegaat met zijn tijd en dat je dus af en toe investeert in een opfrissing van jouw merk.