Naar schatting zijn er wereldwijd 5,6 miljard internetgebruikers. Tegenwoordig geldt ook dat als je met jouw bedrijf niet online terug te vinden bent, je praktisch niet bestaat. Reden te meer om in te zetten op jouw online presence.
We gebruiken ook massaal het internet als eerste stap naar consumptie. Denk eens na, hoeveel keer heb jij eerst online informatie opgezocht over een product of dienst vooraleer je er echt voor ging? Vooral sinds onze gsm’s zo belangrijk zijn geworden, is dit tot routine uitgegroeid.
Wanneer je inzet op een eigen website op maat, gebruik je een platform waar je zelf de volledig controle over beschikt. Dit is niet het geval bij sociale media waarbij de eigenaar op elk moment kan beslissen om dat platform te laten verdwijnen.
Je betaalt enkel voor wat je écht nodig hebt. Geen onnodige apps, plug-ins of abonnementskosten en dus meer geld om ergens anders aan te spenderen.
Je houdt meer tijd over om aan jouw core business te besteden en dus aan wat jouw brood op tafel brengt. Je hoeft je dus geen zorgen te maken over de structuur, de technische zaken, de uitvoering, enz.
Je trekt meer ideale klanten aan dankzij een website die volledig aansluit bij wie je bent en waar je voor staat én die in de back-end op orde staat om zo goed mogelijk organisch te scoren in zoekmachines.