DST Webdesign

// BLOG

10 signalen dat je een rebranding nodig hebt

Een website gaat gemiddeld 2 jaar en 7 maanden mee. Regelmatig updates uitvoeren, is dus een noodzaak. Wij geven jou 10 signalen dat het tijd is voor een rebranding van jouw website.
februari 21, 2023

Hoeveel keer denk je in jezelf “pff, ik steek zoveel moeite in mijn onderneming en toch trek ik mijn ideale klant niet aan” of “ik zou zo graag een mooie website willen net zoals <concurrent>” of nog “waarom heb ik zo weinig verkoop? Wat doe ik toch mis?”

You are not alone! Hoewel deze problemen veel oorzaken kunnen hebben, weten wij dat jouw branding (= alle visuele uitingen van jouw zaak waaronder logo en website) een heel grote impact heeft hierop. Wij geven jou 10 signalen dat het tijd is om jouw branding onder de loep te nemen. 

DST Computer website
beukenhaag website ontwerp
01 // je bent niet fier op je website

Wanneer mensen vragen naar je website of visitekaartje sta je niet te springen om dit te tonen. Je bent zelf niet fier op hoe je huidige website er uitziet.

02 // je neemt een nieuwe weg

Toen je jouw bedrijf opstartte, had je een andere visie en missie dan nu. Dat is ook oké, elk gezond bedrijf evolueert met de tijd, maar jouw branding moet dan wel best volgen om relevant te blijven.

03 // verouderde branding

Je huidige huisstijl bestaat nu al een aantal jaar en je voelt dat het tijd is voor vernieuwing. Het weerspiegelt de huidige sector niet meer volledig.

04 // geen onderscheiding

Jouw concurrenten hebben ondertussen allemaal een nieuwe of modernere branding en je hebt het gevoel dat je niet mee bent met de evolutie. Je onderscheidt je dus niet meer van de concurrentie.

05 // nieuw doelgroep

Je huidige doelgroep sluit eigenlijk niet meer zo goed aan bij jouw ideale klant. Je wilt graag nieuwe mensen aantrekken met je zaak.

06 // je wilt hogere prijzen

Je hebt het gevoel dat het tijd is om hogere prijzen te vragen, maar je huidige branding toont niet de waarde die je hebt. Klanten hebben dus schrik dat jouw bedrijf niet voldoet aan hun verwachtingen.

07 // verkoop blijft laag

Je beschikt wel over een klantenbestand, maar eigenlijk blijft de verkoop heel laag. Je wilt dus meer verkopen en hebt het gevoel dat je hiervoor een stapje hoger moet gaan met je zaak.

08 // verandering in de markt

De markt is zodanig snel geëvolueerd dat jouw bedrijf niet heeft kunnen volgen. Dit wil je nu gaan aanpakken d.m.v. een rebranding.

Gite la Tabatière webdesign
09 // nieuw aanbod

Je hebt je aanbod uitgebreid of aangepast en de huidige branding past er eigenlijk niet meer zo goed bij. Denk aan een bedrijfsnaam dat de lading niet meer dekt.

10 // imago- of reputatieschade

Er is iets misgelopen en jouw zaak zat hier voor een deel tussen. Je wilt dus afstappen van het potentiële imago- of reputatieschade en een volledige rebranding doen om weer van nul te kunnen starten.