DST Webdesign

// Faq

Zet de toon met copywriting

Waarom copywriting die écht bij jou past zo belangrijk is voor jouw onderneming.

Een lekkere taart wordt gemaakt door verschillende ingrediënten tot een geheel te mengen. Een strategische website werkt eigenlijk op dezelfde manier.

Geen converterende website zonder een doordachte structuur, opvallende visuals en aanlokkelijke copy. Alle onderdelen apart kunnen goed zijn op zichzelf, maar het is pas wanneer ze samen gebruikt worden dat de magie gebeurt.

Belang van webteksten

Het spreekt voor zich dat teksten jouw bedrijfsverhaal, jouw diensten of producten ondersteunt. Het verschil tussen een tof verhaal overbrengen en webteksten is dat bij het laatste de focus iets technischer ligt. Jouw terugvindbaarheid op zoekmachines zoals Google hangt hier heel hard van af (doet SEO een belletje rinkelen?). Je moet dus rekening houden met de werking van zoekmachines én jouw ideale bezoeker.

Enkele tips voor optimale teksten

  • Vlotte en leesvriendelijke teksten: goede teksten zetten aan tot lezen en kunnen de aandacht van de lezer behouden door vlotte en korte zinnen. Te lange zinnen zijn niet alleen onaangenaam voor de lezer, ook Google haakt er bij af.
  • Doorlinken: als laatste gaan we woorden van je teksten doorlinken aan andere pagina’s van je website. Hoe meer linken je website bevat, hoe belangrijker Google je website zal vinden.
  • Juiste spelling en grammatica: niets ziet er zo onprofessioneel uit als een website met spellingsfouten of grammaticale fouten er in. Een lezer gaat de website als minder betrouwbaar aanschouwen en haakt af.
  • Goede SEO: we schrijven de teksten aan de hand van belangrijke kernwoorden. Zo vinden mogelijke bezoekers jouw website sneller terug in zoekmachines.
  • De piramide: je bezoeker wil snel de juiste informatie terugvinden. Daarom plaatsen we de belangrijkste informatie steeds bovenaan op een aantrekkelijke manier. Eenmaal je de aandacht van de bezoeker te pakken hebt, zal hij scrollen en komt hij terecht bij de uitgebreidere uitleg die hij zoekt.
  • De taal van de doelgroep: het is belangrijk dat je doelgroep je website en je teksten goed begrijpt. Zijn ouderen de doelgroep van je website? Ga dan niet liggen zwaaien met Engelse termen en afkortingen. We schrijven de teksten alsof we ze rechtstreeks aan jouw doelgroep vertellen.
  • Een duidelijke opmaak: een langdradige tekst, zonder alinea’s of tussentitels schrikt ongelooflijk af. Een bezoeker gaat zelfs de moeite niet doen om aan de tekst te beginnen. Ademruimtes zijn belangrijk om de concentratie van de lezer te behouden. We schikken de teksten zodanig in titels, alinea’s, opsommingen en quotes zodat de lezer geboeid blijft.