DST Webdesign

Meer verbinding met jouw potentiële klant dankzij een sterke sociale aanwezigheid

Want met een minimum aan planning, strategie en creativiteit creëer je een gemakkelijke en kostenefficiënte manier om nieuwe klanten te verwerven.

Voordelen van social media

Tenzij je de afgelopen jaren onder een steen hebt geleefd, weet je ondertussen al hoe cruciaal het is om met jouw zaak aanwezig te zijn op sociale mediakanalen. Het is een laagdrempelige en kostenefficiënte manier om jouw bedrijf aan een nieuw publiek voor te stellen, zonder daar een fortuin voor uit te geven.


Aanwezigheid op de socials geeft jouw bedrijf de kans om te evolueren van eenrichtings- naar tweerichtingscommunicatie waardoor jouw zaak een personificatie ondergaat. Mensen kopen tegenwoordig niet meer van merken, maar wel van mensen. Ze zijn op zoek naar transparante en authentieke bedrijven met dezelfde normen en waarden als zij. Dit kan je heel gemakkelijk de buitenwereld insturen dankzij je sociale media door middel van een persoonlijke, doordachte contentstrategie.


Bovendien zijn deze kanalen een perfecte manier om snel informatie te verstrekken en bieden ze een directe communicatielijn aan jouw klanten. Hebben ze twijfels aan een bepaald product of zijn ze niet heel zeker over een detail? Even een DM sturen en opgelost. Jouw naamsbekendheid en merkloyaliteit verhogen was nog nooit zo simpel als nu.

Social media content
Sociale media content

Van plan tot pagina

Wist je dat je op Facebook geen persoonlijk profiel mag aanmaken voor je bedrijf, maar wel een bedrijfspagina? Een profiel is namelijk bedoeld voor een individu en niet voor een bedrijf. Een bedrijfspagina heeft trouwens veel meer voordelen dan een profiel. Zo heb je toegang tot veel meer data over je content, doelgroep en jouw concurrentie en kan je dus in een oogopslag zien wat al dan niet werkt binnen jouw strategie.

Bij DST Webdesign begeleiden wij jou van begin tot einde met jouw sociale mediakanalen. Wij creëren de pagina’s of doen een audit van bestaande pagina’s, optimaliseren deze voor jouw specifieke doelgroep, werken een straffe strategie uit indien gewenst én eindigen met een sterke contentplan.

Een stapje verder dankzij SEA

Search Engine Advertising (SEA of zoekmachine-adverteren) omvat elke betalende vorm van reclame online. Dit beperkt zich dan ook niet tot enkel zoekmachines zoals Google, maar gaat ook over advertenties op sociale media.

Het verschil tussen SEA en SEO is dat je het laatste continu moet optimaliseren om een hoge positie bij organische zoekresultaten te behouden. Bij SEA kies je zelf hoeveel ads je opzet en hoef je ze niet telkens aan te passen.

Vooraleer SEO resultaat geeft, kan dit ook een aantal maanden duren, maar op de lange termijn is dit zeker onmisbaar in je strategie. Bij SEA zijn de resultaten wel onmiddellijk zichtbaar. Bovendien heb je toegang tot veel meer insights dan bij SEO.

// Contacteer ons

Klaar om de bouwstenen te leggen voor
een succesvolle online aanwezigheid?

Maak dan snel je afspraak